Geoblog.pl    vlak    Podróże    Ucieczka do Sarajewa    Metropol i koniec

Metropol i koniec

Polska, Warszawa

Pociąg Euro Night „Metropol” to istna wieża Babel. Nic dziwnego – wyjeżdżający codziennie o 20.05 z dworca Keleti skład prowadzi wagony do aż czterech stacji docelowych, a każda z nich położona jest w atrakcyjnym turystycznie mieście. Gdy pociąg jest już podstawiony można zatem usłyszeć poszukujących właściwego wagonu pasażerów wymieniających uwagi w wielu językach.

Wagonów jest łącznie jedenaście (w sezonie letnim więcej) – dwa do Krakowa, trzy do Warszawy, cztery do Berlina i dwa do Pragi. Kupowany w dniu wyjazdu bilet z Budapesztu do Warszawy kosztuje upiorne 115 Euro (111,8 za sam bilet, do tego obowiązkowa na polskim odcinku trasy miejscówka) i oczywiście jest wystawiany ręcznie. Kasjerka mozoli się z tą misją dość długo, w końcu i tak błędnie wpisuje trasę.

Jak na środek tygodnia i do tego środek zimy podróżnych jest sporo, wiele osób dosiada też w Bratysławie. Inaczej niż zwykle mój wagon to bezprzedziałówka (planowo do Warszawy kursuje wagon przedziałowy), tym razem atrakcji jest jednak mniej niż poprzedniej nocy. A może po prostu przesypiam część z nich?

Postój w Bratysławie się przedłuża, co wykorzystuje pijany Słowak żeby przedrzeźniać wszystkie obecne w wagonie nacje, szczególnie Włochów. Nie jest to zbyt rozsądne, bo ich jest siedmiu, a on jeden. Nie wiadomo, co by z tej konfrontacji wynikło, gdyby w granicznych Kutach pijaka nie wyprowadziła słowacka Policja Kolejowa.

Na stacji Břeclav jadące do Polski wagony są przełączane do „Chopina”, który oczekuje już przy sąsiednim torze. Dalej być może dzieje się coś ciekawego, ale nie mam pojęcia co, zapadam w sen z którego budzę się dopiero na CMK w okolicach Korytowa. Kilkanaście minut po czasie, około 7.30, docieram do Warszawy Centralnej, a niedługo później na mój Mokotów.

W ciągu ponad trzech tygodni przejechałem po szynach 6955 kilometrów. Na chwilę wystarczy.

Ogólny wniosek, niezbyt odkrywczy, jest taki, że zima to bardzo dobry moment na kilkutygodniowy wyjazd na południe Europy. Nie grozi stratowanie przez turystów w plażowym amoku, można spokojnie zapoznać się ze wszystkim, co naprawdę ciekawe i odkrywać miejsca, które masowo odwiedzane w lipcu czy sierpniu wyglądają poza sezonem zupełnie inaczej.

genek
genek - 2015-06-10 13:56
cena 115 euro za bilet to jakis kosmos. ja bym za tyle nie kupil. zmieniałbym pociagi i probował przejezdzac przez granice za darmo lub na bilet miedzygraniczny. Wiem jednak o tym ze w budapeszcie w kasie dworcowej nie da sie kupic biletu np z szob do sturovo i trzeba wtedy jechac wczesniejszym pociagiem do szob i kupic bilet w szob juz na ten pociag wlasciwy.

Eugene
Eugene - 2015-06-11 13:25
No, cena biletu iście zaporowa!!!
Dzięki za wspaniałą wędrówkę, nieznanymi mi szlakami. Pokonana odległość – 6955 km – robi wrażenie. Pozdrawiam.

mamaMa
mamaMa - 2015-06-13 18:44
Niestety...koniec...
To bylo super pare tysiecy kilometrow...
Z rewelacyjnymi tekstami i duza dawka wiedzy pomieszanej z humorem...
Dziekuje:-)
Lekko rozzalona...

Marianka
Marianka - 2015-06-16 20:50
Cena rzeczywiscie koszmarna!
Ale ja za to serdecznie dziekuje za tę cudowną, mądrą i super interesująca relację! Kawał dobrej roboty!!

vlak
vlak - 2015-06-19 16:05
To ja dziękuję za śledzenie relacji i za wszystkie powyższe przymiotniki :)

tealover
tealover - 2015-08-15 07:48
Tak drogo!!! JEstem w szoku, bo za ten sam bilet płaciłam koło 100 zł 2 lata temu!

genek
genek - 2015-10-05 01:29
opis nr 1 na liście geobloga. BRAWO!! Ten opis może przeskoczyć tylko opis Lwowa. To jest gotowa książka. To wielka przyjemność czytać tak wypasione opisy. DZIĘKI VLAK :)))

zula - 2015-10-05 07:51
Gratuluję VLAK-
Twoja "Ucieczka do Sarajewa" to najpopularniejszy blog na stronie Geoblog.pl
Brawo...i czekam aby "Powroty do Lwowa" ...poznały także "smak" wyróżnienia,
pozdrawiam

vlak
vlak - 2015-10-05 18:04
Miłe i zaskakujące :-). Dzięki za informację.

Zasoby: 178 wpisów178 592 komentarze592 4484 zdjęcia4484 0 plików multimedialnych0